[:en]Love your Neighbor – Be outside[:de]Love your neighbor – Gehe nach draußen [:]

[:en]Love your neighbor be outsideLast week we talked about the importance of Prayer and how it will help you seeing people the way God sees them. This week we will talk about the importance of being outside.

When you look at the ministry time Jesus did during his life you notice that many times he was outside in public. He was outside because that is the place the people were. That is as well true for our neighborhoods.

In our modern society it is really easy to avoid the outside world. We drive the car right into the garage and from there walk into the house. If we workout we drive to the gym. But what about if you rethink that, and start to workout in your neighborhood?

Jen and I started jogging every morning around our area. During that time we got to meet many new neighbors, just by simply being out there. This works in any neighborhood you live in. We recently visited family in Pennsylvania and got to meet many of their neighbors during our running time. So this is a simple way to do it.

Start this week off by asking you those simple questions and take action!

  1. How can you be more outside in your neighborhood? Sports, walk etc.?
  2. What do you need to change that you can be more outside?
  3. Get started and meet your neighbors!

Hey our friend

We hope you had a wonderful week!! We had 2 meetings this week with different ministries in the bay area. It was very encouraging. At church Jen joined a group that is studying the book now discover your strength together to see what strength God has given each of them. Do you know what strength you have? I think often we focus on the weakness we have, but what about if you develop your strength even more?

The North beach Students are doing well too. They are having a great time at the boys and girls club and with all the things they do in the neighborhood.

Keep praying for the community here and mainly for peace since a lot of people!!

Have a blessed week!!

Markus and Jen

 [:de]Love your neighbor gehe nach draussenIn der letzten Woche schrieben wir über die Wichtigkeit des Gebets und wie es uns hilft unsere Nachbarn so zu sehen wie Gott sie sieht. In dieser Woche möchten wir darüber schreiben wie wichtig es ist draußen zu sein.

Wenn du dir die Arbeit anschaust die Jesus getan hat, stellst du fest das er sehr oft im freien mit der Öffentlichkeit war. Er war dort weil dort die Menschen waren. Dies ist auch wahr für unsere Wohngegenden.

In unserer modernen Gesellschaft ist es einfach nicht mit unseren Nachbarn in Kontakt zu kommen. Wir fahren direkt in unsere Garage und gehen von dort direkt ins Haus. Wenn wir Sport machen fahren wir zum Fitnessstudio. Aber wie wäre es wenn wir Sport in unserer Wohngegend machen würden?

Jen und ich fingen an jeden Morgen auf unserem Hügel  zu joggen. In dieser Zeit lernten wir etliche neue Nachbarn kennen, und nur dadurch das wir draußen waren. Dies klappt in jeder Wohngegend. Wir haben vor kurzem Familie in Pennsylvania besucht und haben auch dort bei unserem morgen Lauf Nachbarn kennengelernt. Dies ist ein einfacher Start.

Stelle dir diese Woche folgende Fragen und mache einen Aktion Plan!

  1. Wie kannst du mehr in deiner Wohngegend draußen unterwegs sein? Sport, Spaziergang usw.?
  2. Was musst du in deinem Plan Ändern um mehr draußen zu sein?
  3. Fang an deine Nachbarn kennenzulernen!!

Hallo unser Freund/in

Wir hoffen das du eine super Woche hattest!! Wir hatten diese Woche 2 Meetings mit verschiedenen Arbeiten im Bay Area. Es war sehr ermutigend. In unserer Gemeinde macht Jen gerade einen Kurs der ein Buch bearbeitet in dem es darum geht herauszufinden welche Stärken Gott dir gegeben hat. Weißt du deine Stärken? Ich denke das wir uns oftmals viel zu sehr unseren Fokus auf unsere Schwächen legen um dort besser zu werden. Wie wäre es aber wenn wir uns in unseren Stärken weiterentwickeln?

Den North Beach Studenten geht es auch gut. Sie arbeiten gut im Boys und Girls Club mit und mit allen anderen Dingen in der Gegend.

Betet mit uns für die Gegend hier und für Frieden für die Menschen hier da sich viele immer noch immer aufgewühlt fühlen wegen der politischen Lage.

Sei reichlich gesegnet!!

Markus und Jen

 [:]